Zelfvertrouwen en zweetplekken: Onlosmakelijk met elkaar verbonden

Zelfvertrouwen en zweetplekken: Onlosmakelijk met elkaar verbonden

Zelfvertrouwen en zweetplekken: Onlosmakelijk met elkaar verbonden?


Zweten is gezond. Daardoor houdt je lichaam de temperatuur op peil. Bij warm weer, een te warme omgeving of tijdens lichamelijke inspanning transpireer je dus. Daar sta je vaak niet eens bij stil. Op het moment dat je begint te zweten op ongepaste momenten, of zonder dat je lichaam afkoeling nodig heeft, heb je een probleem. In deze blog vertellen we je meer over de oorzaken hiervan en wat je daaraan zelf kunt doen.

Oorzaken van zweten


Je gaat nooit zomaar zweten, tenzij je lijdt aan hyperhidrosis. Er is altijd wel een reden voor. Behalve voor verkoeling van het lichaam kan je bijvoorbeeld gaan zweten door:

Stress en angst


Je lichaam reageert direct op stressvolle situaties en angst. Dan gaat je hart sneller kloppen en vernauwen je bloedvaten zich. Vervolgens stijgt je lichaamstemperatuur en zal je lichaam daar weer op reageren door te gaan zweten. En daar sta je dan, met klotsende oksels je presentatie te geven. In veel gevallen ligt een gebrek of tekort aan zelfvertrouwen hieraan ten grondslag.

Verkeerde kleding


Misschien sta je er niet bij stil, maar als je synthetische kleding draagt, kan dat ervoor zorgen dat je de hele dag met zweetplekken onder je oksels loopt. De synthetische stof ademt namelijk niet goed. Daardoor ga je eerder transpireren. Nog een nadeel van synthetische kleding is dat het zweet er niet door wordt geabsorbeerd.

Verkeerde deodorant


Als je snel zweet, let er dan op dat je anti-transparant gebruikt in plaats van deodorant. Antitransparant bevat namelijk aluminiumzout, waardoor je minder snel gaat transpireren. Deodorant maskeert alleen een mogelijke zweetlucht.

Zoetigheid


Vruchtensappen, ijs, chocola en andere heerlijke zoetigheden bevatten veel suiker. Die suiker moet door je lichaam weer worden afgevoerd en dat is een behoorlijke klus. Daarvoor wordt het hele lichaam ingezet, inclusief de zweetklieren. Met name personen die lijden aan diabetes of hypoglykemie kunnen door zoetigheid last van overmatig transpireren krijgen.


Minder last van overmatig zweet met Fibershirts


Natuurlijk is het verstandig om rekening met van alles en nog wat te houden en aan je zelfvertrouwen te werken zodat je minder, of minder snel gaat zweten. Dat spreekt voor zich. Helaas gaat er vaak nogal wat tijd overheen voordat je daar profijt van hebt. In de tussentijd zit je dus nog steeds met hetzelfde probleem.

Fibershirts maken een einde aan zweetplekken


Kies daarom voor Fibershirts. Dan loop je direct al niet meer met grote zweetplekken onder je oksels. Fibershirts worden vervaardigd van organische Micro-Vezels® afkomstig van duurzaam beukenhout. De shirts zijn zijdezacht en hebben een perfecte slim fit pasvorm, die maakt dat de t-shirts onzichtbaar onder je kleding kunnen worden gedragen.

Het geheim van de Fibershirts zit hem in de ingenaaide okselpads. Die bestaan uit drie verschillende lagen die er samen voor zorgen dat je geen natte zweetplekken in je bovenkleding meer krijgt.

De binnenste van de drie lagen in het okselpad bestaat uit waterbestendig materiaal dat het zweet compleet blokkeert! Het materiaal van het t-shirt bestaat voor 95% uit Micro-Vezels® en voor 5% uit spandex. Dit absorbeert 75% meer dan normaal katoen, en is tot wel 3x zachter!

De anti zweet shirts zijn van uitstekende kwaliteit en behouden hun pasvorm en functionaliteit, ook na vele wasbeurten. Wij raden aan om met minimaal twee Fibershirts te starten. Zo heb je altijd een schoon shirt om aan te trekken. Bang dat de shirts je niet bevallen? Wij garanderen van wel, anders krijg je gewoon je geld weer terug.

Werk aan je zelfvertrouwen


Ok. Als je dus aan de Fibershirts bent is het tijd om aan je zelfvertrouwen te gaan werken. Door een gebrek aan zelfvertrouwen kun je sneller gaan zweten en als je snel gaat zweten, kan dit weer ten koste gaan van je zelfvertrouwen. Een beetje kip en het ei-verhaal dus.

De beste remedie in dit geval is werken aan je zelfvertrouwen. Als je over voldoende zelfvertrouwen beschikt, kan je alles beter aan, óók onaangename situaties waarin je extra transpireert.

Er is al heel veel gezegd en geschreven over het verbeteren van je zelfvertrouwen, zoals:

  • Lijstjes maken met je goede eigenschappen en talenten;
  • Andere mensen complimenten maken, zodat jij ze ook krijgt;
  • Lachen naar jezelf in de spiegel;
  • Sporten om goed in vorm te zijn;
  • Etc.

Goed om te proberen misschien, maar wij twijfelen aan de effectiviteit van al deze goede adviezen. Hieronder geven we je een lijstje met tips waar je wel op korte termijn resultaat van kunt verwachten.

In 6 stappen je zelfvertrouwen een enorme boost geven

 
  1. Zorg ervoor dat je er altijd goed verzorgd uitziet: Dan hoef je je over je uiterlijk niet ongemakkelijk te voelen. Kleed je ook voor de gelegenheid en vergeet je Fibershirt niet. Ga dus niet in een driedelig pak naar een strandfeest.
 
  1. Kom op tijd op je afspraken: Te laat komen brengt veel stress met zich mee, doordat je op een onprettige manier onder de aandacht komt.
 
  1. Kom je afspraken na: Wie altijd zijn afspraken nakomt, verdient automatisch respect van zijn omgeving. Goed voor je zelfvertrouwen, dus.
 
  1. Wees goed voorbereid: Een goede voorbereiding is het halve werk. Dat is een waarheid als een koe. Wie goed is voorbereid, of dat nu zakelijk of privé is, staat nooit met een mond vol tanden, of met het schaamrood op zijn kaken.
 
  1. Stel jezelf kwetsbaar op: Maak geen onhandige slappe excuses als er iets vreselijk is mislukt, je een afspraak bent vergeten of veel te laat arriveert. Dat is een zwaktebod. Weet dat het iedereen wel eens overkomt en doe er niet moeilijk over. Als je ergens te laat aankomt, kom dan niet met een smoes over het verkeer of pech met de auto. Zeg gewoon waar het op staat. Ben je te laat van huis gegaan of was je de afspraak eigenlijk vergeten, zeg dat dan. En natuurlijk dat je het betreurt. Zo dwing je respect af in plaats van dat je ergernis opwekt.
 
  1. Een ander kan niet in jou hoofd kijken: Misschien wel de nuttigste tip van allemaal. Op het moment dat jij je beseft dat een ander niet weet wat jij denkt, of hoe jij je voelt, valt er een last van je af. Door een paar keer te faken dat je barst van het zelfvertrouwen, zal je zien dat je zelfvertrouwen in razend tempo toeneemt.

Check hier meer tips tegen zweetplekken >

 

0 opmerkingen

Plaats een opmerking

Alle opmerkingen worden binnen 24 uur beoordeeld

Nederlands